Polityka prywatności

Kim jesteśmy

Współadministratorami Państwa danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania, są notariusze Dorota Kwiatkowska i Krystian Famurat prowadzący działalność pod firmą Kancelaria Notarialna Dorota Kwiatkowska, Krystian Famurat spółka cywilna z siedzibą w Warszawie (02-956 Warszawa, ul. Lentza 35A).

Podstawy prawne i cel przetwarzania

Współadministratorzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie w celu realizacji czynności notarialnych podejmowanych na Państwa życzenie. Będą ich również używać w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów związanych z tymi czynnościami (np. pobranie opłat sądowych i podatku).
Działania Współadministratorów podejmowane są na podstawie przepisów prawa nakładających na nią obowiązki związane z wykonywaną funkcją i zadaniami (spełnia to wymogi art. 6 ust. 1 lit. b i e oraz art. 9 ust. 2 lit. g, f oraz j Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych 2016/679 – RODO). Szczegółowy zakres
obowiązków notariuszy definiują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a zwłaszcza ustawa z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie

Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z przepisów ustawy Prawo o notariacie i warunkiem dokonania czynności notarialnej. Oznacza to, że mają Państwo obowiązek podania danych osobowych niezbędnych do prawidłowego (zgodnego z prawem) wykonania czynności notarialnych. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest odmowa dokonania czynności notarialnej.

Kiedy i w jaki sposób udostępniamy dane osobowe podmiotom trzecim?

Państwa dane osobowe przekazywane będą organom publicznym (np. sądom i organom skarbowym) w zakresie realizacji obowiązków prawnych, jak również w niezbędnym zakresie biuru rachunkowemu Urszula Tygielska (00-716 Warszawa, ul. Bartycka 116/111; NIP: 5372607445).

Dostęp do danych osobowych

Zgodnie z obowiązującym prawem mają Państwo możliwość dostępu do informacji stanowiących Państwa dane osobowe. Możecie Państwo również dokonać ich sprostowania lub zażądać ich usunięcia, jeżeli jest to przewidziane przez przepisy ustawy – Prawo o notariacie. Akty notarialne oraz akty poświadczenia dziedziczenia zawierające dane osobowe nie są udostępniane do wglądu, za wyjątkiem sytuacji określonych w przepisach odrębnych. Osoba, której dane dotyczą, będąca stroną danej czynności notarialnej lub uprawniona na podstawie przepisów ustawy Prawo o notariacie bądź przepisów odrębnych może żądać wydania wypisu lub wyciągu aktu notarialnego lub aktu poświadczenia dziedziczenia lub wyciągu z Repertorium A, na warunkach określonych w ustawie Prawo o notariacie oraz przepisach odrębnych.

Jakie masz prawa do swoich danych

Zmiana danych osobowych. Wycofanie zgody. Prawo do ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Prawo żądania usunięcia danych i prawo do przenoszenia danych. Ze względu na specyfikę czynności notarialnych, w szczególności tych dokumentowanych aktami notarialnymi, dane osobowe zawarte w treści czynności notarialnych nie podlegają usunięciu ani uaktualnieniu, a ich modyfikacja możliwa jest jedynie w sposób przewidziany w ustawie Prawo o notariacie. Dane osobowe zamieszczone w aktach notarialnych, aktach poświadczenia dziedziczenia, wypisach, odpisach oraz w Repertorium A nie podlegają również usunięciu i nie ma możliwości ich przenoszenia. Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych lub wycofanie zgody na przetwarzanie danych może zostać zgłoszony przed dokonaniem czynności notarialnej, co skutkować będzie odmową jej dokonania. Sprzeciw i wycofanie zgłoszone po dokonaniu czynności notarialnej nie mają wpływu na zgromadzone i zarejestrowane na potrzeby czynności notarialnej dane osobowe. W pozostałym zakresie z prawa do usunięcia danych można skorzystać np. gdy dane osoby fizycznej nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane albo gdy osoba fizyczna wycofa swoją zgodę na przetwarzanie danych. Nadto, w przypadku, gdy osoba fizyczna zgłosi sprzeciw wobec przetwarzania jej danych lub gdy jej dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem. Dane powinny być również usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa.

Przechowywanie danych osobowych

Mamy obowiązek prawny przechowywania Państwa danych osobowych przez okres 10 lat od momentu zakończenia czynności notarialnej, w związku z którą otrzymaliśmy te dane. Gromadzonych danych osobowych nie przetwarzamy w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania).

Informacje dodatkowe

Wszelkie pozostałe pytania, wątpliwości i skargi W razie, gdybyście mieli Państwo jakiekolwiek pytania, zastrzeżenia lub wątpliwości dotyczące Polityki prywatności lub sposobu w jaki przetwarzamy dane osobowe, jak również skargi dotyczące tych kwestii (choć mamy nadzieję, że nie będzie konieczności wniesienia tego rodzaju skarg), prosimy o przesłanie wiadomości wraz ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi skargi na adresy kwiatkowska@notariusze.waw.pl lub famurat@notariusze.waw.pl. Wszelkie otrzymane skargi zostaną rozpatrzone i udzielimy na nie odpowiedzi.

Osoby, których dane osobowe przetwarzamy, mają również prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (adres: Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Naturalnie, nie ograniczamy kontaktu z nami i umożliwiamy kontakt bezpośredni w siedzibie Kancelarii, a także kontakt listowy (pocztą) lub kontakt telefoniczny – dane kontaktowe zawarte są powyżej w stopce wiadomości.